مشکلات حوزه گردشگری با تعامل و گفت‌وگو کاهش می‌یابد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تعامل و گفت‌وگو، مشکلات حوزه گردشگری را کاهش می‌دهد، همچنین ارائه راهکار، ارتقای حوزه گردشگری را به‌دنبال دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته گردشگری، همایش کارآفرینی و نوآوری در گردشگری روزپنجشنبه ۱۲ مهرماه با حضور دانشجویان، نماینده انجمن صنفی راهنمایان، فعالان حوزه گردشگری، نمایندگان دفاترخدمات مسافرتی و تاسیسات گردشگری و همچنین با حضور ۶۳ نفر از علاقه‌مندان سفر و گردشگری، در راستای بررسی موضوع چالش‌ها و مشکلات گردشگری در استان با میزبانی موسسه سایا سفیران ساتراس برگزار شد.

مسعود فرخی در حاشیه این همایش گفت: تعامل و گفت‌وگو، مشکلات حوزه گردشگری را کاهش می‌دهد، همچنین ارائه راهکار، ارتقای حوزه گردشگری را به‌دنبال دارد.

مریم فرسادنیا مدیر موسسه آموزشی ساتراس در این نشست با تاکید بر اینکه هدف موسسه ساتراس تنها برگزاری کلاس‌های آموزشی نبوده است، گفت: ارائه راهکارهای مناسب به منظور بهبود عملکرد راهنمایان گردشگری و معرفی استان با هدف برپایی تورهایی خاص، به عنوان مقصد گردشگری و ارائه راهکارهای مقابله با موانع اجرای تور و سفر از اهداف این موسسه آموزش است.

مدیر موسسه آموزشی ساتراس با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های بررسی شده در این نشست بررسی مشکلات راهنمایان در اجرای سفرهاست، افزود: بر این اساس، توجه به موضوعاتی از جمله آشنایی کامل با تاریخ و فرهنگ استان، مسیرها، سایت‌های گردشگری و معرفی و تبلیغ آنها در فضای مجازی و همچنین حفظ محیط زیست در اجرای تورها، به عنوان یکی از راه‌های بالا بردن کیفیت این دسته از تورها معرفی و پیشنهاداتی برای آموزش به راهنمایان گردشگری ارائه شد. 

فرسادنیا در این گردهمایی به برخی از مشکلات و چالش‌های بخش گردشگری استان شامل اقتصاد، ضعف اینترنت، نبود زیرساخت مناسب (حمل ونقل)، وجود تحریم‌ها، کمبود تبلیغات، مدیریت منابع، برخی قوانین دست و پاگیر، نبود سامانه جامع، مشکلات پرواز، بالا بودن هزینه سفر، عدم فرهنگ مناسب برای حفظ محیط زیست، بهداشت سفر، موازی کاری برخی از دستگاه‌ها، راهنمایان بدون تجربه، ضعف ساختاری و کارشناس متخصص در ادارات ذی‌ربط و ناهماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی صنعت از جمله مسائل و مشکلات کلی در صنعت گردشگری اشاره کرد.

او همچنین عدم توانمندسازی بخش خصوصی در صنعت گردشگری، نبود نگاه تخصصی در مدیریت این مجموعه‌ها، بی‌توجهی به استانداردهای جهانی صنعت گردشگری، کمبود نیروی انسانی متخصص و نبود نظارت کافی بر بخش خصوصی را  از چالش‌های این حوزه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد سایت‌های گردشگری و جاذبه‌های مکمل به عنوان ویترین توریسم استان مرکزی  چهره زیباتری از استان را به مردم کشور ارائه دهند.

در این گردهمایی هداوند، بر نوآوری در صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: صنعت گردشگری با تغییر دیدگاه و نوآوری می‌تواند موتور محرک اشتغال در کشور باشد چرا که  در آمد  در این صنعت رشد 2 برابر در تولید ناخالص ملی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401007
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha